Kävipä nolosti, unohdin tämän blogini vuosipäivän. Ja lupasin vielä jonkun yllättävän jutun. No nyt ehkä jyvät erottuvat akanoista ja sitoutuneimmat lukijat pysyvät mukana. Teidät palkitsen sillä lailla, että otan käyttöön taiteilijanimen E. Paavo. Lainaan sen edesmenneeltä appiukolta, joka haudattiin viime viikonloppuna. On varmasti mukavampi käyttää nimeä, kun kommentoi muiden blogeja. Masennuksesta on tullut minulle ehkä jonkinlainen tavaramerkki. Eli luovun käyttämästä "masentunut mies" nimimerkkiä.

Mitä minulle kuuluu nykyään? Huomenna on viimeinen päivä työkokeilusta hoivakodissa. Pitkän miettimisen jälkeen tein sen päätöksen, etten jatka yli sovitun neljän viikon työjakson, vaikka olin jotain sellaista vähän lupaillut. Yhdistyksen kannalta ratkaisuni oli tyly, sillä en pystynyt tekemään valmiiksi aikomaani projektia. Tein ratkaisun omalta kannaltani ja ajattelin tulevaisuuden työllistymismahdollisuuksia, joita ei tässä yhdistyksessä ollut. Eli järkeilin, että parempi lähteä hakemaan uusia ovia, koska tämä ei näytä johtavan mihinkään. Lupasin kyllä tulla hommiin, jos yhdistyksen johtoryhmä keksii jonkin rahoitusmallin minun palkkamiseeni. Töitä talossa kyllä riittäisi minullekin.

Muuten minulla on ollut välillä pahoja vaikeuksia jaksamisen kanssa. Iltapäivisin olen kärsinyt tuskaisesta heikotuksesta, jonka syytä en tiedä. Ruokahaluni on ollut heikko, joten olen varmasti syönyt liian vähän ja kärsinyt energiavajauksesta. Tai sitten se on johtunut huonosta nukkumisesta ja työstressistä. Lopettamispäätöksen jälkeen olen kyllä voinut paremmin. Tänään laulelin aamulla joululauluja autoradion säestyksellä töihin ajaessa. Tunsin ihan liikuttuvani siitä, että pystyin laulamaan niin hyvin.

Perheen kanssa on mennyt ihan kohtuullisesti. En ole pahemmin hermoillut viime aikoina. Suhde vaimoon on kyllä aika viileä, mutta toimeen tullaan. Pikkutyttö on enimmäkseen herttainen tapaus, vaikka kahden vuoden uhma onkin päällä. Kaikkeen tottuu. Lapsi palkitsee kyllä ruhtinaallisesti sen, että olen viettänyt niin paljon aikaa hänen kanssaa.