..., kun perhe on jo nukkumassa ja saan olla itsekseni. Leivänpaahtimen laukeaminen hätkähdytti. Tein siis itselleni lämpimän juustoruisleivän. Kermajuusto on minun heikkouteni. Niin ja söin sitä ennen pienen annoksen mämmiä. Kylläpä maistui hyvältä, molemmat.

Kiitos kommenteista. Mietin tosiaan sitä, miksi tunnen niin voimakasta vihaa vaimoa kohtaan. Kyllä minä usein suutahdankin ja sanon hänelle suoraan, että lopettaisi minun moittimiseni. Pitäisi hänen nyt ymmärtää, että kärsin siitä. En tiedä, mitä hän kuvittelee saavuttavansa moittimisella. Ehkä hän haluaisi asiaoitten olen siististi ja järjestyksessä. Seksuaalisesti olen täysin turhautunut, sillä sukupuolielämä on tyrehtynyt lähes totaalisesti näihin erimielisyyksiin. Raivostuttaa elää tälläaisessa parisuhteessa, mutta moraalini ei salli eronkaan ottamista. Ei tämä nyt yhtä helvettiäkään ole, pystymme ihan hyvin keskustelemaan keskenämme.

Lisäksi työttömyysuhka painaa taas päälle, sillä määräaikainen työsopimukseni kierrätyskeskuksessa päättyy kuukauden päästä, enkä tiedä, mitä tekisin sen jälkeen. Kotiinkaan en haluaisi jäädä. Jotain työtä tai opiskelua pitäisi keksiä.